2.12.08

Aku yang demam

Olla Peep-Pals !!


Beberapa hari ni aku tak berblogging..entry2 aku tu adalah entry2 auto publish yang mana aku buat 2 minggu lepas untuk waktu2 kecemasan macam ni..


Actually..aku ni demam sebenarnya..dah dekat 5 hari dah..start Jumaat sampai la hari ni..


Jumaat aku baru2 nak rasa cam demam..jangkit dari adik aku sebenarnya..dia la pembawak virus..aku masih boleh bergerak servis kete..order hamper..pegi kurier surat..n bla bla bla..Sabtu aku masih maintain..pagi kul 10.00 am aku turun operation dengan adik aku, Mrs Manager n Mr Manager Jr a.k.a Arieq..ngantarkan hamper buat group tuttt yang buat paintball kat tempat kitorang..hujan dari pagi tak berenti2..demam pon cam menjadi2...Pening kepala semua ada..aku balik la sebelum ada sesapa plak nak kena hantaq aku balik..adik aku bukan buleh bawak keta..balik rumah mak ngan ayah aku dok pulun soh aku pi klinik..bukan aku tak mau..cuma malas ja..malas nak mengada..sakit skit pegi klinik..sok2 badan jadi manja..chewah..


Pagi Ahad tu demam aku dah kronik la..dengan sore throat lagi..nak telan pon tak bleh..cakap cam orang takdak lidah ja aku..haih..so aku cuti la..rehat2 kat umah..adik aku plak selsema..aku paksa dia makan ubat..sebab takut selsema plak jangkit kat aku..aku ni cepat ja dapat sakit2 cam tu..antibody tak kuat..mak aku masih berusaha keras nak ajak aku pi klinik..aku buat donno ja..


Malam 2 aku tak leh nak tidoq..sakit gila kerongkong aku ni..dengan satu badan aku sakit..dengan aku kejap sejuk kejap panas..aku tidoq duduk tau..sebab tak selesa..kejap2 bangun tengok jam.."bila la nak siang ni"..sebab apa..?..ntah..aku pon tak tau sebab apa aku tak sabaq nak nunggu hari siang..



Saja ja aku hitamkan alamat dia..sebab aku bukan nak promo klinik ni pon kan..



Memandangkan aku dah tak bleh nak tahan dengan deman, sakit badan n sore throat ni..makanya aku dengan sendirinya offer diri nak pi klinik (aku selalu cam tu..bila dah teruk..dah tak tahan sakit..dah nazak..baru terhegeh2 nak jumpak doktor..)..doktor cakap kelenjar kat leher aku bengkak..memang pon..pegang pon boleh rasa bengkak tu..sakit plak tu..pastu..dia bagi aku ubat demam, bengkak, antibiotik dan jugak MC..tiba2 doctor cakap cam ni kat aku..


"Sekarang kita sudah ada suntikan untuk imunisasi bagi mencegah kanser servik bagi wanita ya"


Apa kena mengena suntikan tu dengan aku yang demam ni..mungkin jugak doctor tu nak promo suntikan tu kat aku..tapi aku rasa benda ni bukan la baru..lama dah ada kat klinik dia..aku pon tau..tak paham aku..dan lagi..suasana tu tak berapa nak kena time dia bagitau aku..sebab..aku pegi klinik sebab demam..lain la kalau aku pegi klinik buat pap smear ka..consultation pasal canser ka..kan..


Macam ni la..korang pagi kedai nak beli telur..tiba2 tauke kedai bagi tau korang "sekarang kat sini sudah ada jual racun rumpai cap tengkorak"..apa perasaan korang..pelik ka tak..korang tak tanya pon kan..cam tu la perasaan aku..


Hari ni..aku dah masuk office..walaupon aku tak berapa nak sihat sangat..dok berpeluh2 walaupon office aku sejok..haih..see yah..


2 Mind Spoke Hand Wrote:

Aku Bukan Bidadari said...

iskk demam ka cik kak..sabaq no..sila rajin makan ubat..

oh canser servik leh cucuk ka? baru tau..

hOOdedLicIOUS said...

Yer..untuk mencegah..para ibu..sila consult doctor anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...