10.12.08

Korban

Hello Peep-pals !!


Selamat pagi kepada yang bukan Muslim dan Assalammualaikum WTH kepada yang Muslim..Hari ni hari terakhir bertakbir..so masih boleh nak wish Selamat HAri Raya Aidil Adha kepada semua yang sedang membaca..


Seronokkan Hari Raya Korban ni..di Kelanatan lagi la seronok..sebab dorang kat sana memang meriah kalau Raya Haji ni..sebab aku penah pegi sana time Raya Korban ni..Adik mak aku a.k.a pakcik aku kawen ngan orang sana n menetap kat sana..best..jenuh makan daging..sebab hampa dah buat korban..orang bagi kat hampa lagi..banyak sampai buat kenduri la..dalam kewasan kejiranan hampa tu lebih separuh join buat korban..tu yang join..tak kira yang buat sekoq lagi kan..


Tahun ni kami pi beraya di Kampung mak aku..eventhough tok n tokwan aku dah takdak..tapi mak aku kan ramai beradik..so doa beraya la ngan adik2 n anak2 menakan a.k.a anak sedara a.ka. anak buah dia..


Pagi2 (pagi pon tak la pagi sangat)..lepas orang sembahyang raya kami sefamily (tolak ayah aku tambah adik laki aku) pi rumah adik mak aku a.k.a pak cik aku kat Permatang Gedung Sungai Petani..as aku bagitau dalam entry aku yang lepas..pakcik aku ni buat korban sekoq lembu..dia buat untuk arwah tok ngan wan aku..arwah pakcik aku a.k.a adik mak aku yang bongsu..dia buat untuk dia laki bini, mak aku n pakcik aku a.k.a pakcik aku yang dok kat Ipoh..adik mak aku yang buat korban ni memang baik..kira anak kesayangan arwah tok aku la..dia dulu TUDM..dah retired..baru ja tahun lepas..


Aku tak sempat nak ambik gambaq sebab masa kami sampai depa dah siap lapah n bahagi2 dah..tak dan la nak tengok..oh ya..kalau hampa tengok entry aku yang pasai kambing tu..ni la tuan kambing tu..






Apa pon..sebagai nak mengenangkan raya tahun ni..aku ambik la gambaq kucing pakcik aku yang banyak jari ni..(apa sangkut paut kucing dengan raya kan..heha..bantai ja..)..



















Dua2 kaki belakang dia ada extra jari..bertuah sungguh kucing ni..kata orang..kalau ada jari lebih rezeki orang tu murah..mak aku ada jari lebih..tumbuh kat ibu jari dia..sebelah tangan ja..sebelah kanan..kechik ja..


P/S: Ayah aku kata mak aku bawak tuah kat dia..wallahu'alam..

2 Mind Spoke Hand Wrote:

Monkey D Luffy said...

aku potong satu jari kucing pakcik ko leh... kan dah lebih tu

hOOdedLicIOUS said...

Monkey D Luffy,
wa..sesuka hati ko ek capt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...