7.12.08

Sayu takbir raya

Terdengar suara takbir raya dari masjid dekat dengan rumah aku..tiba2 hati aku jadi sayu..cam sesedih gitu..haih..tetiba aku rasa kechik ja berbanding Allah SWT..memang la kan..tapi aku rasa cam sedih..cam sebak..mengenangkan diri aku ni yang banyak buat dosa..banyak sangat dosa aku yang aku rasa cam sempat ka aku nak tebus balik..Allah SWT akan ampun ka semua dosa2 aku tu..kalau aku cakap cam ni definitely hampa suma akan kata selagi dunia tak kiamat..pintu taubat tu sentiasa terbuka untuk kita bertaubat..aku tau..cuma hati aku sebagai hamba Dia ni rasa cam ni..sedih ja..haih..


Dalam hidup ni memang tak sunyi dari ujian dan dugaan Allah SWT..mengenangkan semua yang aku dah buat membuatkan aku rasa cam nak berlari dari hujung bumi ke hujung bumi satu lagi..bumi kan bulat mana hujung..menjerit2 meraung2 menyesali semuanya..hantuk2 pala kat batu..mintak ampun..guling2 atas tanah..haih..


Jahat aku ni..aku jahat..jahat sangat..sangat sangat sagat..kenapa la aku ni jahat sangat..menyesal..memang aku menyesal..tapi semua tu cam tak guna dah..bukan terlambat..tapi cam sia2..kadang2 aku cuba yakinkan diri aku yang aku tak pernah menyesal dengan apa yang berlaku..tapi hakikatnya aku tak leh nak jadi psycho tipu diri sendiri..aku memang menyesal..MENYESAL..


Ntah apa la penyudah kisah hidup aku ni..apa la akan jadi kat aku di masa depan ni..maksud aku ya la.perjalanan hidup aku ni..cam mana la kan..end up dia plak cam mana..aku tau mana buleh tanya..tapi cam curious nak tau..aku mintak la kat Allah SWT moga2 perjalanan hidup aku ni elok ja..smooth ja..happy ja..dan end up dia tak la teruk sangat..Amin..

3 Mind Spoke Hand Wrote:

Monkey D Luffy said...

jangan menyesal... kan tak syukur namanya. kena bersyukur lor

makingahero said...

i dont understand....hehehe....Anyways have a nice day and may God bless u bye...

hOOdedLicIOUS said...

Monkey D Luffy,
Yah..bersyukur sebab di beri peluang untuk bertaubat..menyesal sebab banyak buat salah n dosa..


makingahero,
I thought u understand my language..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...