28.6.09

Michael Jackson "This Is It''



Wave of goodbye..tak tau la bila dorang ambik pic ni..but muka n pandangan mata dia tu sangat lain macam..cam menyayat hati gitu bila ditenung lama2..seolah dia nak kata "selamat tinggal semua..ini adalah pertemuan kita yang terakhir.."


Bila dah meninggal baru la orang nak ingat semua jasa2 dia..haih..tu dah adat..aku pn sama la termasuk dalam golongan orang2 ni..bila dah meninggal baru nak ingat lagu2 dia..nak sedih..manusia ni memang dah lumrah dia cam tu..masa ada tak teringin nak pandang or kenang pon..bila dah meninggal baru la kuar cita2 baik..derma sini derma sana..n 1 more thing..kebanyakan kalau meninggal, dorang akan mula nak cita yang baik2 pasal dia..jasa dia..pengorbanan dia..sumbangan dia..tapi MJ plak..bukan setakat jasa dan sumbangan dia dorang nak cita.. hal hutang piutang dia pon dorang nak canang merata2..hmm..apa2 pon bagi la muka skit kan..orang tu dah tak de..so hormat la skit..ni baru berapa jam disahkan meninggal dorang dan sebok korek hal hutang putang dia..ada ka patut..tak tenang roh orang tu..dah la mayat dia kena autopsy bagai..sakit tu Allah SWT je yang tau.. orang bukan Islam bukan main lagi dok belek mayat dia semua..ya la dia kan Islam..cam tak syok plak orang bukan Islam dok kesahkan hal autopsy dia..pegang mayat dia kan..bila difikirkan balik kan..bersyukur la orang malaysia ni dok kat malaysia..yang mana Islam adalah agama rasmi kita..kalau cam katUS tu..haih..takot nak pikir pon..

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..harap2 takde la Jackson sefamily berebut2 nak kebumi dengan cara masing2 ya..ingat2 la..dia tu dah masuk Islam..sudah semestinya nak kena dimandikan, dikafankan dan disembahyangkan ikut cara Islam..semoga Allah SWT melindungi jasad dia dari benda2 yang tak elok dan mengaibkan..sebagai orang Islam marilah kita semua sedekahkan Al-Fatihah kepada dia..semoga Allah SWT mengampunkan dosa2nya dan menempatkannya di kalangan orang2 yang soleh dan dikasihiNya..Amin..








2 Mind Spoke Hand Wrote:

Snowwhite Zone said...

lama tak jenguk sini,,,

sedih btl MJ x dok

mcm sy pnh mbesar ngn lagu2 dia thn 80an kut

ms tu pun br umur 10 thn

sob sob sob

hOOdedLicIOUS said...

betol la wak..sedih kan..cam takcaya ja dia dah takde..hmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...