17.10.10

Bersyukur la apa yang ada..

Olla Peep-Pals,

Ahad memang hari yang membusankan..as usual i am in office now..takde keje sangat nak buat..so cam mengantuk2 ja rasa ni..padahal tido awal jugak la semalam..

Uol penah tak rasa cam life uol sucks life kawan uol cam happy ja..penah tak..well..kadang2 i rasa cam tu..tapi kan..actually bila kita fikir balik..kawan kita tu mesti rasa benda yang sama..life dia sucks..life kita cool..see see..conclusionnya..manusia ni tak pernah puas dan bersyukur dengan apa yang dia ada..dan lagi dah jadi habit manusia memang suka tengok orang punya..

I malu pada diri sendiri dikala buat conclusion tu tadi..tapi buat juga sebab i mengaku i ni salah dan bodoh berfikiran macam tu..sejak i dapat conclusion ni..everytime i rasa benci ngan hidup i, i akan kata kat diri i "orang lain rasa apa yang ko rasa sekarang cuma ko yang tak tau"..dengan sendirinya i cool balik..

Kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada dan berusaha lebih untuk mendapatkan apa yang kita mahukan..benda yang diperolehi dengan titik peluh dan usaha sendiri ada lebih bernilai dari benda yang diperolehi hasil dari ehsan orang lain..as for me..i prefer usaha sendiri untuk mendapatkan apa yang i nak dari mengharap ehsan orang lain..so tak heran la kalau i ni nampak miskin (kota) ja..huhu..

Well i bercita-cita tinggi untuk memiliki harta sendiri..pada i..kalau u takde harta takde duit orang akan pandang rendah pandang hina pada u..tapi kalau u ada harta, ada duit berkepuk2 dalam bank, even u buta huruf pon orang akan sanjung tinggi..so i hope cita2 i tercapai..i tak mencari kemasyuran, i tak nak orang sanjung i..cukup la orang hormat i dan tak pandang hina atau pandang rendah pada i (even i takde pelajaran pon)..




0 Mind Spoke Hand Wrote:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...