25.1.11

Pinjam senapang gajah..nak belajar menembak hari ni..

Ada sesetengah orang tu memang hidup sentiasa bergantung pada orang lain..pegi toilet nak ekna berteman..nak pegi makan pon nak kena berteman..tido pon nak kena berteman..mati nak berteman jugak ke? fikir-fikirkan la..sampai bila nak bergantung pada orang lain..kan..kena la buat sendiri..kena belajar berdikari..berdiri atas kaki sendiri..kena belajar buat sendiri..bukan semua benda kita bleh harapkan orang lain buat..

Tu satu la..ada setengah orang ni..asyik orang jer kene tolong dia..tolong hantar barang la..tolong ambik sudu la..tolong beli makanan la..tolong jaga anak la..tolong ambik anak sekolah la..tolong jaga laki tak suruh plak..semua nak soh orang tolong..bila tiba time orang plak nak mintak tolong dia..banyak nar alasan dia bagi..dan yang paling menyakitkan ati bila dia merungut dan cakap2 belakang..itu la ini la..haih..masa orang tolong dia tak plak orang merungut atau mengata belakang dia..ikhlas jer..ni jenis tak kenang budi ni..orang macam ni mau tembak jer ngan senapang gajah...baru dia tau..

Kedua-dua jenis manusia ni sama jer..tapi yang second one tu lagi teruk la..tak leh pakai punya orang...di sekeliling kita mesti ada sorang dua macam ni..bila tak tolong marah..kan main lagi dia punya marah..dah tolong tak kenang pulak..bukan la mintak dikenang atau balasan..cuma at least pikir la skit pengorbanan orang lain..

Nak nak plak yang pilih bulu..haih hangin betol..kalau orang yang best2 skit di mata dia mintak tolong laju jer dia tolong tak cakap banyak (tapi merungut & mengata kat belakang la..)..memang tak ikhlas..tapi tak tau la..mungkin ada kepentingan dia kot makanya dia laju jer tolong orang tu tanpa banyak soal..so orang macam ni..u can go to hell..kalau ada yang terasa..ko pon pegi hell sama..yang ko nak terasa apsal..kalau ko tak buat tak payah la nak emo2..sindri mau ingat ya..tepuk dada tanya selera..


P/S: i orang macam ni i banned sampai mati..mati la ko bersama2 dengan perangai ko tu ya..i don't give a damn..what u give u get back..kalau orang tak nak tolong ko muhasabah la diri..sebab apa orang tanak tolong ko..sebab ko pon tak nak tolong orang..so fair kan..





4 Mind Spoke Hand Wrote:

nora said...

amboi hangin nye dia

sabar sabar takmo hangin2

senyum sikit =)

Alaa...nak cute ckit pun tak leh

CAYANG ALIN said...

hehe..takde la noa..mana ada hangin (kembang kuncup jer hidung)..haha..cool down cool down..ahaha..senyum lebar ni..=)...ngeeee...

Ruziawati Bukhari said...

agree with u dear..

tq sudi baca blog akak eh? take care

CAYANG ALIN said...

kan..no problemo kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...