13.9.11

Hentian Simpang Pulai....ni ingat sampai mati ni!!

11/9/2011 (11.05pm)
Lokasi: Hentian Simpang Pulai


Bus berhenti di perhentian dekat 1 jam dah....


Penumpang : Sakit perut la plak..sempat ke nak gi toilet..kang bus tinggal plak..tapi tak leh tahan..belasah ja la..takkan nak nak tinggal plak


Selepas 15 min...


Penumpang : Mana bus..mampos..bus tinggal aku la plak


Nampak bas lain kat belakang...


Penumpang : Abang..Abang driver bus ni ker?
Abang Driver: Ya..
Penumpang : Bus E*****I yang saya naik tu tinggal saya la..
Abang Driver: Takpe naik dulu..kalau sempat saya kejar..nak pegi mana ni..
Penumpang : Kulim bang..beg saya semua kat dalam tu..
Abang Driver: Naik dulu..dok jer mana2..call kaunter mintak no driver dia..kalau tak dapat saya hantar sampai butterworth..bleh..? bus ni pegi butterworth..


Penumpang call kaunter..dan budak jaga kaunter dah panik..Bus meluncur laju..kira2 dalam 3Km lepas hentian, kelihatan Bus E*****I parking tepi jalan..


Penumpang : Tu kot busnya..


Abang Driver bus pon stop dan reverse..kelihatan dipintu abang driver Bus E*****I berdiri dengan muka yang panik dan risau..penumpang turun lepas ucap terima kasih..


Abang Driver Bus E*****I: Awat nak turun pi toilet tak habaq?
Penumpang : Ingat bus tak jalan lagi.. (dalam hati...nak habaq kat sapa..dua2 driver takdak..hampeh..salah penumpang ka kalau dia tak tahan nak pi toilet sangat2)
Abang Driver : Bus dah jalan tetiba ada penumpang bagitau ada penumpang yang tak naik lagi..kami ingat nak reverse ja tadi..nasib baik lagi..haih..


Penumpang tu naik dan duduk senyap2..malu pon ada sebab semua tgk dia..tapi buat bodoh jer macam takde benda berlaku..tetiba abang driver datang tanya nak turun kat mana..haih...


P/S: Penumpang tersebut adalah i ok..nasib i ni cepat bertindak..terus dapat idea nak tumpang bus lain..kalau tak..tido simpang pulai i malam tu..haha..thanks to abang driver bus KMK Star...i akan kenang jasamu sampai bila2..







0 Mind Spoke Hand Wrote:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...